Immer gerade aus

Duitsland, Mehlem

Gisterenavond mocht ik onverwachts voor het eerst deze vakantie aansluiten bij het eten bij de buren. Hier weer gebruik gemaakt van hun internet om de reacties te kunnen lezen, leuk om te zien dat mijn blog wordt gelezen en van jullie te horen! Een heerlijke bbq op een kampvuur. Dat zagen de andere buren volgens mij want vanochtend moest ik eerst bij hun aan tafel komen zitten voor een lekker ontbijtje. Ondanks dat ik vroeg uit de veren was, om 8 uur stond de fiets al gereed om weg te gaan, ben ik om ongeveer kwart over 9 ook werkelijk vertrokken. Lekker veel schaduw in de ochtend, dat schoot lekker op.

Keulen zonder veel problemen bereikt, maar het was zo druk dat ik mijn fiets niet achter durfde te laten met alle spullen er zo aan vast. Achteraf hoorde ik dat er een gay parade was in de stad. Nouja, als ik dat goed begrepen heb.

Dan maar mezelf met 1 foto tevreden stellen en de Rijnkade weer opzoeken. Ik wist vrij zeker dat er een camping zou komen en wou om half 4 toch graag stoppen. Plotseling kwam er een Duitser naast me fietsen die in Australië een deel van mijn route had gereden met de auto. Zo een uur samen gefietst, ondanks de felle zon heb ik het heel gezellig gehad. In Bonn ging hij naar de andere kant van de rijn om weer terug te fietsen, ik kon gewoon het water volgen en dan kwam er wel een camping. Uiteindelijk half 6 ook werkelijk de camping gevonden. Hier een Vlaams gezin ontmoet die met 3 kinderen (4, 7 en 9) een jaar door Europa hebben gefietst. Die komen vanaf Boedapest, dus ik volg hun route in omgekeerde volgorde. Erg leuk om dit soort ervaringen te horen en wie weet inspiratie voor later 'als ik groot ben'...

Oh...en de quizvraag van vandaag; waar de f*ck ligt Budafok? (Zie foto)

fijn dat je het naar je zin hebt en dat je in contact komt met andere mensen. Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier

anke kimmels 2015-07-06 17:12:26

OK, ik ga voor de koelkast: Budafok net onder Budapest, dus gewoon deze bordjes aanhouden en de eerstvolgende 1130 KM van de route is al weer geregeld:-)

Johan 2015-07-06 18:09:57

Leuk je zo te volgen Sjoerd. Volgens mij heb je een goede keuze gemaakt wat betreft je reis. (Althans dat proef ik adhv je verhalen) Geniet er van en succes!

Arianne 2015-07-06 21:52:44

Wat leuk Sjoerd om je te volgen Kreeg de tip van je Opa en Anke. Ik blijf je volgen

Annie kimmels 2015-07-06 22:23:50

Pfff met een gezin met 3 kinderen een jaar door Euopa fietsen, stoer ook! Leuk dat je al in contact bent gekomen met diverse mensen, dat maakt de reis helemaal leuk!