Een heerlijke lange fietsdag

Duitsland, Leutesdorf

Eigenlijk zou ik dit weekend samen met Christian naar Dusseldorf rijden, gisteravond kreeg ik bericht dat hij een andere keuze heeft gemaakt en zo ben ik dus toch alleen de laatste kilometers.

Ik had verwacht eerst tot een uur of 10 te moeten wachten tot hij uit Frankfurt was aangekomen bij de camping maar omdat dit niet nodig was kon ik kwart voor 8 al vertrekken. Het was toen nog behoorlijk fris...

Het doel was Koblenz te bereiken en daarna een camping op te zoeken. Een flinke uitdaging; andermaal boven de 100 kilometer. Onderweg zag ik meer en meer bewijs hoe laag de stand van de rivier is. Dit is dan ook vooral het thema van de foto’s van vandaag.

De wind waait bijzonder vreemd langs de rijn. Het ene moment staat ie pal tegen en het volgende moment heb je hem in de rug, ogenschijnlijk zonder dat je je richting heel erg hebt gewijzigd. Om 2 uur moest ik nog een kleine 30 kilometer tot Koblenz, een mooi moment voor een lunch en inkopen voor de avond en zondag te doen. De stop van een half uur deed me goed, hierna reed ik weer soepel over de oneindige fietspaden.

Eenmaal in de stad vroeg ik me af waar ik eigenlijk was met mijn gedachten, ik moet meer dan een uur hebben gereden zonder hier daadwerkelijk erg in te hebben gehad. Ik voelde me ook nog erg fit, alsof ik net opgestapt was, de namiddag was qua temperatuur en wind dan ook nagenoeg perfect.

Ik ben na Koblenz niet direct op een camping gaan staan maar ben nog iets door gereden. Ik sta op een camping op 103 kilometer van Dusseldorf. Na de afgelopen fietsdagen moet dat ook goed te doen zijn maar ik wil ook nog wel een keer genieten van een middag op de camping. Eens zien waar ik morgen voor de laatste keer deze vakantie mijn tentje zal planten.