Wat een heerlijke dag

Italië, Cicognara

Vanmorgen heb ik voor de verandering op de camping wat gegeten alvorens de spullen in te pakken en te vertrekken. Om 8 uur reed ik weg richting Parma, 80 kilometer verderop.

Het begin was zowel mooi als ideaal qua omstandigheden. De weg liep licht omlaag, de temperatuur was lekker en de laatste heuvels lagen aan weerszijden van de weg. Voor ik er erg in had, zaten er al 60 kilometer op. Ik besloot maar door te fietsen naar Parma om daar te lunchen, mijn route ging toch dwars door de stad.

Nu ben ik niet zo’n stadsmens en Parma kon me dan op het eerste gezicht niet zo bekoren. Mijn eerste lunch bestond uit overheerlijk Italiaans schepijs. Later, iets buiten Parma op een rustig plekje heb ik nog wel iets degelijks gegeten waar ik de laatste kilometers op heb kunnen teren.
Deze laatste kilometers werden qua uitzichten zoals verwacht een stuk minder mooi, de laatste foto zegt genoeg over de kilometers na Parma. Ik vrees dat de volgende 200 kilometer ongeveer hetzelfde uitzicht bieden maar zo kan ik wel in 2 dagen op een camping nabij Venetië zijn, dat lijkt mij op dit moment beter dan weer de heuvels op zoeken en (veel) meer dagen kwijt te zijn aan dit deel van de reis.

In deze omgeving zijn overigens geen campings te vinden, tenminste ik ben ze niet tegen gekomen, en ik had een gunstige bed en breakfast gevonden waar je maar 5 euro meer voor betaald dan de afgelopen campings. De keuze was dan ook erg makkelijk, 4 km buiten mijn route heb ik eindelijk weer een kamer met een bed. Even wat stroom meenemen voor het volgende deel en dan kan ik er weer tegen aan.