Gevaarlijk hoor, Italië

Italië, Rapallo

Na een ingeplande korte nacht kwamen we vanmorgen rond half 7 aan in de haven van Genua. Tot onze verbazing waren ook hier donkere, dreigende wolken.

Binnen no-time begon het dan ook met bakken uit de lucht te komen. We hebben maar even een uurtje onder een brug gescholen.

Ik kan hier nu gaan verkondigen dat het Italiaanse verkeer levensgevaarlijk is en dat mijn ‘selfie’ hierdoor komt maar dat is zeker niet waar! Het verkeer houdt juist uitermate goed rekening met fietsers, je moet wel je lijn aanhouden maar dan geven ze je alle ruimte die je nodig hebt. Wat dat betreft een goede eerste ervaring met het verkeer hier, iets waar ik tegen op zag.

De oorzaak van mijn wond zit hem in het slechte weer en de verminderde grip op de afdaling. Na een klimmetje van een paar kilometer konden we weer naar beneden maar er stroomde zoveel regenwater naar beneden dat je je band ziet verdwijnen in het stromende water. Extra voorzichtigheid geboden dus, maar ik was niet voorzichtig genoeg. Ik heb een lelijke schuiver over het grove asfalt gemaakt en ondanks de lage snelheid gleed ik helaas een paar meter door waardoor er meer dan voldoende steentjes in de wond waren verdwenen.

Gelukkig was het dorp waar we zouden overnachten dichtbij en kon ik in een hotel de wond schoonmaken. Het is voor het eerst dat ik dit moest doen en hopelijk voor het laatst. Het is namelijk niet bepaald een pretje. Genoeg over het negatieve; nu het positieve; man, man, man wat is het eten hier lekker! Ik weet niet of ik iets af ga vallen in deze reis maar als dit zo is dan komt dat zeker niet door het komende deel van de reis!

Hi Sjoerd, het spreekwoord zegt dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Niet fijn zo'n wond! Zou willen dat hier wat van jouw regen zou vallen, het is hier zo droog als Sinterklaas zijn kont. Laat het eten je maar goed smaken, de calorieën kun je vast goed gebruiken. Wellicht kom je straks op plekken waar het eten niet te 'vreten' is.

Henk Roelofs 2018-07-12 14:34:42

Wel fijn dat je een mooie vakantie hebt ondanks de lelijke wond aan je elleboog.de komende tijd nog heel veel fiets plezier, en geniet nog van de mooie uitzichten die je tegenkomt.