Laatste overnachting in Italië

Italië, Gemona del Friuli

Voor vandaag had ik een korte route bedacht om op de, bij mijn weten, laatste camping van Italië tot de grens te overnachten.

Ik had gisteren niet gezien dat de camping vlak bij het spoor lag, achter de druivenranken liep een drukbezet spoor. Een vroeg vertrek was hier het gevolg van. Nog even genieten van de vlakke, makkelijke wegen en in de verte doemden de bergen alweer op.

Ik ga die gekke Italiaanse maataanduidingen wel missen, als ze kilometers aangeven dan komt het niet op een 10-tal kilometers aan wat ze soms te veel en soms te weinig aangeven en vervolgens staat er bij een stopbord tot de meter nauwkeurig hoe ver het nog is. Rare jongens, die Italianen.

De bergen kwamen aan het eind wel heel dichtbij, de weg steeg zowaar ongemerkt weer wat! Ik kon al wel vast wennen aan het fietsen op fietspaden, dat is best gek om zo rustig rond te rijden als je zo gewend bent geraakt aan al het verkeer om je heen.

Om half 1 kwam ik op de camping aan waar ik de middag in de schaduw heb doorgebracht. Straks ga ik nog even genieten van mijn laatste Italiaanse pizza en dan ga ik me voorbereiden op een wat langere dag, op naar Oostenrijk!

Ha Sjoerd, fiets je ook nog langs Salzburg? Wij zijn daar nog een paar dagen op een kleine camping. Je mag langskomen😉