Met onbekenden optrekken wordt normaal

Kroatië, Sibenik

De Slovenenen waren gisteravond weg. Daar heb ik dus snel een les geleerd om zonder afspraken niks te verwachten. Gewoon dingen op je af laten komen en dan heb je de leukste ervaringen.

Zo heb ik gisteravond toch wederom een gezellige avond gehad, dit maal met een leuk koppel uit Nederland. Vanochtend kreeg ik weer een gezellig en lekker ontbijtje van het gezin wat naast me stond.

Ik heb gehoord dat ik, in deze omgeving, mooie watervallen kan bekijken en dus ben ik hier om 2 uur gestopt. Eindelijk weer een camping waar ik niet op stenen hoef te slapen, dat heb ik tot nu toe langs de kust nog niet gehad. Vanmiddag was het zo warm dat ik hier in de zee ben gebleven. Eigenlijk wou ik duiken om de 3.000 kilometer te vieren maar de boot was al weg. Dan komt dat duiken later deze week wel bij Split in de buurt.

Morgen is het victory day in Kroatië en thanksgiving dag. Ik heb net gekeken wat dat inhoud en het blijkt dat ongeveer 60 kilometer landinwaarts vanaf hier het kernpunt van de festiviteiten is. Laat dat nou net langs de watervallen omhoog zijn. Het is behoorlijk en ik weet niet hoe lang dat feest gaat duren, ik denk dat ik het niet kan redden om morgenavond weer terug op deze camping te zijn.

Ik ben er nog niet uit wat de beste optie is om mijn spullen morgen veilig mee te kunnen nemen. Op dit moment lijkt mij de beste optie om er gewoon vol bepakt naartoe te fietsen en daar aan wat mensen vragen of er een kampeerterrein of iets dergelijks in de buurt is. Mijn ervaring tot nu toe leert dat er dan vanzelf een goede oplossing komt.

Hoi Sjoerd, was gezellig gisteravond! Hopelijk heb je een goede rit gehad vandaag en lukt het nu om naar het feest te gaan. Succes!!