Eemnes - Travemunde 500km

Duitsland, Lübeck

We vertrekken om kwart voor negen naar Travemunde. Lunchen op een parkeerplaats bij Cloppenburg. Tegen 16 uur zijn we bij een groot winkelcentrum in Lübeck. Hier moeten we wat tijd door brengen want we mogen pas inchecken op de boot na 22.30 uur. Het parkeren hier met de caravan is wel even een dingetje. Op de aanwezige camper plekken mogen we niet. Aan de overkant is een keukencentrum waar weinig te doen is en hun parkeerplaats nagenoeg leeg. Toen ik vroeg of we daar een paar uur mochten staan zei de verkoper: "kein problem". Alles goed op slot, koelkast op gas gezet en wij lekker winkelen en lekker eten bij Gosch Sylt. Een prima vis restaurant.
Om 22 uur rijden we de laatste 25 km naar de haven.

Als we ingescheept zijn stopt voorlopig mijn verslag want internet aan boord is erg prijzig.
Als alles goed gaat gaat het verslag maandag weer verder. Geplande aankomst in Helsinki is maandagmorgen 10.00 uur, na 30 uur varen.

Bon Voyage. Jullie gaan vast weer een mooie tijd tegemoet.

Hermien 2024-06-02 08:11:23

Fijne vakantie en voor nu een goede reis met de boot.

Paula 2024-06-02 09:54:14

Veel plezier en goede reis.

Wilma 2024-06-02 10:16:32

Goede reis en inderdaad Gosch is een prima visrestaurant. Het is zelfs een keten. Ook wij genieten regelmatig van hun Fischbrötchen. Echte aanrader: Hun restaurant in List (Sylt), waar Herr Gosch begonnen is. Dat ziet er nog traditioneel uit, vol met rondboezemige zeemeerminnen, piratenkapiteins en een rijk assortiment met visserswijsheden aan de muur.