Kransburgersee - Eemnes

Nederland, Eemnes

Op vrijdag 28 augustus begon onze reis.
Maandag 28 september kwamen we weer thuis in Eemnes aan.
Met de auto reden we 2122 km en we hebben 1063 km door Duitsland gefietst.
• We hebben heel veel geluk gehad met het weer en alle dagen kunnen fietsen;
• We begonnen bij een vliegbasis in Wittmund en eindigden bij een vliegbasis in Nordholz;
• Bezochten vele oude zeebaden langs de Noord- en Oostzee kust;
• De meesten hebben een lange pier het ondiepe water in;
• En bijna overal moet je eerst de Kurtaxe betalen (€1,5 – 2,5 pp) voordat je het strand op mag;
• Werden in een LIDL beroofd van een goed gevulde portemonnee;
• Bekeken vele zee havens maar die van Bremerhaven was het meest imponerend;
• Op verschillende plaatsen kom je steile zand-kusten tegen;
• We zagen heel veel grafheuvels en enkele hunebedden, 3000 v Chr. wisten ze ook al dat het hier goed toeven was;
• Campings direct aan de kust zijn vaak overvol en heel groot, gelukkig zijn er in het binnenland ook kleine pareltjes;
• Wismar, Rostock en Stralsund zijn prachtige steden vol Gotische baksteen architectuur;
• Officiële fiets routes in Duitsland zijn toch minder van kwaliteit dan in Nederland;
• Bijzonder om te zien waar 6000 V2’s gebouwd zijn die heel veel leed en schade hebben aangericht maar ook het begin waren van de ruimtevaart;
• Konden bij ons uitstapje naar Polen voor €1 per liter tanken;
• 5 dagen midden tussen de duizenden Kraanvogels was echt een schitterende beleving;
• Genoten van veel taart, bier en lekker eten;
• Maar ook van natuur, mooie stadspleinen, kerken en kasteeltje;

Er zijn 77 reacties gegeven op mijn blog. Erg leuk, Bedankt!

Nog een paar woorden over Corona:

In Duitsland zijn de Corona regels anders dan in Nederland. In winkels, musea, toiletgebouw en receptie van camping en dergelijke moet je een mond/neus-kapje op. Dit is verplicht! In een restaurant ook tot dat je aan tafel zit. En iedereen doet dat ook. En zo ongeveer overal moet je contact gegevens achterlaten.
Het is wel goed om te zien dat de regels hier ook niet altijd duidelijk gecommuniceerd worden en ook niet logisch zijn.
Zie de foto’s onderaan voor wat voorbeelden.

Ik heb verschillende "vlogs?" gezien en met pkezier gelezen. Blij dat jullie weer gezond terug zijn. Blijf gezond en bedankt voor het mee-ervaren op intetnet. doei

ellen de valk 2020-09-29 14:09:31

Prachtige afronding van jullie reis! Wat een mooie, interessante gebeurtenissen hebben jullie gehad, om nooit zullen vergeten! Dank voor jullie reisverslagen, wij hebben ervan genoten! Nu even bijkomen en daarna komen jullie eens gezellig bij ons buurten! Hartelijke groeten, P&F

Pieter,Frances 2020-09-29 14:35:39

Mooie samenvatting, vele foto's waren een bewijs dat schoonheid niet alleen aan de andere kant van de wereld te vinden is.Dank,dank hiervoor.!!

Ingrid 2020-09-29 17:00:16

Met veel plezier jullie reis verslagen gevolgd. Fijn dat bijna alles , op de portemonnee na, goed gegaan is. Liefs en groeten.