De Rijndelta

Oostenrijk, Marktgemeinde Hard

Tot 13 uur regende het. Onze plannen om naar Konstans en Insel Mainau te gaan bewaren we maar voor een andere keer.

Na de lunch zijn we de Rijn delta in gefietst. Een waterrijk natuurgebied waar De Rijn, de Bregenzer Ach en andere riviertjes de Bodensee in stromen.

Naast heel veel water brengt De Rijn ook heel veel zand en kiezel met zich mee. Daardoor zou de Bodensee verzanden. Om dit te voorkomen wordt De Rijn tussen twee kilometers lange strekdammen de Bodensee in geleid. En daartussen is men continu aan het baggeren en wordt zand en kiezel afgevoerd. Dit doen ze al sinds 1915.

20 km.

Yes! "Herman- paadjes" icm een survivaltocht. Mooi natuurgebied.

Paula 2021-07-07 18:39:54

Interressant

Frances 2021-07-07 19:04:55

wat een sterke mensen zijn nodig om zo hier te fietsen en te kruipen onder kleine poortjes. De omgeving is fantastisch daar heb je geen zon voor nodig. doei

ellen 2021-07-07 19:09:50

Net het probleem opgelost! Pieter en ik hebben genoten van jullie interessante verhalen en mooie foto’s. Het type houten bruggen, zie je ook in Amerika, zo leuk! Lachen om Elwienke die met haar fiets door de blubber moet waden! Jullie beleven nog eens wat. 🙋‍♀️🙋‍♂️😄