Saaleradweg naar Rothenburg

Duitsland, Wettin-Löbejün

De voorspelling was weer veel regen maar het zag er vanmorgen best wel redelijk uit. Dus toch maar op de fiets gestapt. En dat pakte goed uit. Zelfs de zon kwam door.

In zuidelijke richting langs de Saale. Een prachtig fietspad.
Al snel zien we Slot Plötzkau op een heuvel. Een mooi slot dat hier al 900 jaar staat. Wat we nu zien is na een verbouwing in 1573. Helaas nu gesloten door ziekte van de beheerder.

Via Alsleben, mooie kerk, verder naar Rothenburg. Hier heb je een prachtig uitzicht op het Saale dal. Maar daarvoor moet je wel klimmen naar de Wetterfahne. Een oude windwijzer die voor de scheepvaart belangrijk was.

Daarna zelfde weg terug.
53km.

Super mooie foto’s, met o.a oude gebouwen! Ik ben vroeger ook in Rothenburg geweest mooie plaats. Vroeger vond ik alles mooi, in Indonesië zag je dat allemaal niet. We zaten altijd tegen die palmbomen aan te kijken 😜 Er ging een wereld voor mij open! Fijn weekend, groetjes P&F

P&F 2021-08-28 18:31:07

Mooi die karakteristieke, oude gebouwen. Hier, in Nederland, wordt al snel een gebouw afgebroken en iets veel groters en moderns neergezet, wat niet zo'n mooie uitstraling heeft. Fijn dat het droog was. Hier vandaag veel wind en bewolking.

Paula 2021-08-28 19:24:03

Leuke tocht met veel groene planten/ bomen/ struiken, mooie groene omgeving. Wat een geweldige " windwijzer"🌬🌬, lijkt wel een totempaal🤣 Best wel een brede rivier, aardig grote boot. Fijne avond, morgen even door de zure appel, daarna ☀️🌤🌞