Ratzeburg en rondom de Ratzeburgersee

Duitsland, Ratzeburg

Rondom de Ratzeburgersee ligt een hoofdzakelijk half verhard fietspad. Via dat pad fietsen we eerst naar de Insel stad Ratzeburg. Het stadje, en de Dom, is op een eilandje gebouwd en nu met twee bruggen verbonden met de Oost en West oever.
Daarna fietsen we rond het meer weer terug naar de camping.

28km over een smal maar mooi pad.

Mooi die kraanvogels! Jullie zien veel dieren! Wat mij opvalt dat de omgeving waar jullie zijn, zo rustig is. Geen massa’s toeristen en zo. Prachtig is de natuur daar. Ik heb veel vogels in de tuin, mussen, roodborstjes, merels, Vlaamse gaaien, bonte specht. Ze maken onwijs veel herrie, ik geniet daarvan. De vogels drinken en badderen in een grote bak water. Zou deze maand naar de UK gaan, maar heb de vlucht geannuleerd, het is complete chaos op Schiphol, maar ook in Engeland. Heb geen zin in die drukte en lange rijen te staan. Ik neem liever de Eurostar, heerlijk relaxed in de trein! Groetjes Frances

Frances 2022-06-02 16:50:36

Leuk fietstochtje, ziet er wel beetje bewolkt uit🌥️

Ingrid 2022-06-02 17:25:25

Joepie, ook een Herman paadje. Prachtig die boot en leuk die eendjes.