Vin de Bourgogne

Frankrijk, Fixin

We wilden nu de druiven van de Bourgogne wel eens zien. Niet duidelijk was hoever we in zuidelijk richting moesten fietsen en of we de berg op moesten.
Dat bleek erg mee te vallen. Als de bebouwing van Dijon stopt fiets je gelijk tussen de druiven. Er is erg veel bedrijvigheid want de druiven moeten geplukt worden.

Een van de wijnboeren nodigd ons uit om op de binnenplaats te kijken waar ze de geplukte druiven aan het bewerken zijn. Erg vriendelijk.

29 km.

Wat een mooie foto’s, prachtige vergezichten en activiteiten betreft de druiven teelt. Zo landelijk en groen. Hier alles goed, leuk om jullie te volgen, op Polarsteps volg ik een nichtje die op weg is naar het Como meer. Hoe afwisselend kan het leven zijn! Groeten uit een zonnig Laren, Frances

Frances 2022-09-11 15:42:38

Tja, hard werken om alle druiven te plukken. De Nederlandse studenten hielpen lang geleden ook mee om een zakcentje te verdienen, terwijl we op de camping stonden met het tentje. Zijn jullie de studenten ook tegen gekomen met plukken? Prachtige omgeving Dijon.

Ingrid 2022-09-11 15:43:53

Leuk om die druivenpluk mee te maken.