Het noordelijkste puntje van Denemarken

Denemarken,

Vandaag gaan we naar Grenen. Dat is het noordelijkste puntje van Denemarken.
Hier komen het Skagerak en het Kattegat bij elkaar en eigenlijk ook de Noord en de Oost-zee.
Het is te ver om te fietsen. We gaan eerst met de trein naar Skagen. Een heel gezellig stadje. En dan per fiets verder.

We zijn niet de enige toeristen hieršŸ˜€

Daarna fietsen we weer terug naar Skagen en gaan nog wat verder naar het zuiden door de duinen die heel anders zijn dan bij ons. En heel mooi behalve dan een stukje grinderig fietspad.

De trein brengt ons daarna weer terug.

De trein is hier spotgoedkoop. En senioren (zoals wij) betalen slechts de helft daarvan. Wij hebben zo'n 2 uur in de trein gezeten, ruim 100km afgelegd voor €12 (2 personen en 2 fietsen).

Jullie vakantie is eindeloos, wat doen en zien jullie veel! Groeten uit een zonnig Nederland. šŸ˜€Frances

Frances 2022-07-10 19:08:42

Leuke combi, trein en fiets. Hier helaas bewolkt vandaag. Nu pas zon. De komende week wordt het warm.