Jihlava

Tsjechië, Jihlava

Het was wel even wennen vanmorgen. In plaats van 27 graden nu 16. Maar wel droog en daar hebben we voor gekozen. Dus de lange broek en een dik vest weer aan.

De folders waren mooi en zo kwam Jihlava op onze verlanglijst.
In werkelijkheid zag het er toch wat anders uit.
Het bureau van de Touristeninfo zat niet meer in het gemeentehuis maar in een achteraf straatje en was gesloten. Briefjes op de deur gaven duidelijk aan dat het open moest zijn. Een briefje in het Tsjechisch begrepen we niet maar een vriendelijke voorbijganger vertaalde het; "Wegens cursus gesloten tot 13 uur".
Dus eerst maar eens koffie en taart en wat rond kijken in de stad.

Daarna terug daar de Info. De juf daar kon alleen een beetje Duits en de meeste bezoekers waren Tsjechen dus dat briefje vond ze wel voldoende. We kregen de nodige folders en daaruit bleek dat we de belangrijkste bezienswaardigheden zelf al gevonden hadden.

Nog wat inkopen en dan terug naar de camping.

21 km.

Die Oostblok flats zijn treurig om te zien! Ze staan ook in Berlijn, je zou er claustrofobisch van worden! Wat doen en zien jullie toch veel, en dankzij Pindat reizen wij mee. Wij zijn vanmorgen om half acht in de ochtend met de Ferry overgestoken naar het vaste land. Het was een super week en hebben alles gezien wat gezien moest worden! Groeten en fijne avond! P&F

F&P 2021-09-17 16:40:39

Ik geniet van de verslagen die je schrijft, tja als je niet aan vakantie dagen vast zit dan zou het misschien eenn optie zijn om buiten Frankrijk te kijken ☀️😊