De Trollstigen en verder naar de Rondane hoogvlakte

Noorwegen, Åndalsnes

Gisteravond de Trollstigen, of Trollen Trap, omhoog gereden. 11 haarspeld bochten en 10% stijging brengen je in een paar kilometer naar 700m hoogte.
Daar is een info centrum en prachtige paden naar schitterende uitzichtpunten. In heel Europa zou daar een flinke entree gevraagd worden, maar daar doen ze in Noorwegen niet aan. Zelfs het parkeren is gratis.

We nemen afscheid van Andalsnes en de prachtige omgeving tussen de bergen en met heel veel watervallen.
We verplaatsen ons naar het oosten. Een hoogvlakte met heel andere natuur. Die gaan we morgen verkennen.

We staan in Dalsholm op een camping bij een kerkje.

Wat geweldig dat het nu mooi weer is, alles ziet er zo zonnig uit. De watervallen, de bergen en fjorden en jullie zitten uiterst tevreden op een bijna lege camping! Fijn om te merken dat jullie genieten en ik geniet mee! Ik had een drukke dag met de schilders die de buitenboel aan het schoonmaken, schuren zijn. Daarna alles schilderen. Over een week is de klus klaar. En is het huis mooi voor de volgende 10 jaar! Groeten lfs Frances