Cala Gonone - Olbia - Schiphol - Eemnes

Italië, Olbia

We pakken in, drinken nog een lekkere Cappuccino bij ons hotel aan zee en vertrekken tegen 10 uur richting vliegveld Olbia.

Onderweg bezoeken we Posada. Een stadje op de kalkheuvels met smalle straatjes en een mooi uitzicht op zee en nogmaals koffie.

De auto is wel erg vies geworden door dat we over twijfelachtige wegen hebben gereden. En we zijn bang dat de verhuurder daarover moeilijk doet. We zoeken daarom een wasstraat. Was niet eenvoudig maar is gelukt.

Dan een afscheids lunch in Budoni. Lekker en als toetje nog even naar een ijssalon.

Bij het vliegveld tanken we en leveren de auto zonder problemen in.

Om 20.05 staat onze vlucht gepland. 22.30 in Amsterdam en als het goed is staat Latax taxi klaar voor het laatste stukje.
  • ---

We zijn weer in huis. EasyJet deed het weer prima. Keurig op tijd in redelijk nieuwe vliegtuigen.

We zijn van 23 september tot 7 oktober op reis geweest.

We hebben 1284 km gereden in een mooie Audi Q3 diesel van Locauto.

Het was een fantastische trip:

Een mooi eiland, vriendelijke mensen en heel veel lekker eten en drinken.

Bekeken veel oude monumenten uit de bronstijd. Bezochten prachtige stranden en heerlijk zeewater.

Maakten een rondvaart in de Maddalena archipel.

Lieten ons in twee agriturismo's verwennen met uitgebreide verrassings menu's.

Ontdekten dat mountainbiken met een e-bike ook wel een uitdaging is op de slechte bergpaden.

Bewonderden in verschillende stadjes de muurschilderingen.

Een bezoek aan een overdekte markt in deze landen is altijd een belevenis.

En met een dinghy verkenden we de stranden, rots-kusten en grotten van Orosei. Erg leuk om zelf over de zee te varen.

Dank voor alle reacties en tot de volgende reis...

Wat wen prachtige reis weer,dank je wel voor het mee reizen🌞

Mimi 2023-10-07 17:51:43

Goede reis en wel thuis 🙋🏻‍♀️🥰❗️

Maria 2023-10-07 19:33:36

Behouden thuiskomst!

Paula 2023-10-07 20:35:16

Even afkicken. Fijn om weer in de buurt jullie te vinden.