Passau - Neusiedlersee

Hongarije, Fertőrákos

Ons plan is iets gewijzigd omdat er nu een week mooi weer voorspeld is. Die willen we het liefst doorbrengen in het Burgenland aan de Neusiedlersee, onze hoofd bestemming. We reden dus zo'n 300 km Oostwaarts. Eerst door Oostenrijk en toen nog een stukje Hongarije in.
Het grooste deel van deze zee ligt in Oostenrijk. Het zuidelijke stukje in Hongarije en daar hebben we een leuke kleine camping gevonden. In een ruime achtertuin en midden in het dorpje Fertõrákos.

En het lijkt wel of ze hier geen corona kennen. De campingbaas gaf gewoon een hand om ons te verwelkomen. In het restaurant was geen mondkapje of QR code of andere check-in te bekennen.

Wat een spannende ingang voor een camping! Helemaal leuk en ook nog eens in het centrum van Fertõrákos. Voor het ontbijt even een vers broodje halen. De zon schijnt, alles ziet er meteen een stuk vriendelijker uit! Fijne avond, jullie hebben zeker een wijntje verdiend! Groeten P&F

Frances 2021-09-06 17:34:15

Herman, je komt toch op 15 okt op de BasBEL Lustrumlunch? Je bent nu uitgenodigd samen met Elsemieke. Sorry, voor een "arme" vereniging kost het wel voor samen 10 eurootjes....... Maar het wordt dan wel een goed feestje. Nu, jullie gaan verder genieten van het mooie land en vooral van het prachtige weer. groetjes, Ellen