Een stukje Donau route

Oostenrijk, Gemeinde Orth an der Donau

27 graden. Nog lekker fietsweer. Morgen wordt het 30 graden en dat is te warm om te fietsen. Daarna slaat het weer om en wij slaan dan ook een andere weg in maar daarover later meer.

Door aan akkerbouwgebied, met veel windmolens fietsen we naar het westen.

Bij Haslau komen we bij de Donau. We moeten de pontbaas bellen en die komt dan met een soort landingsvaartuig ons ophalen. Met 28kmh brengt hij ons naar de overkant voor €10.

Langs de Pfizer fabriek, waar we proberen nog een extra shotje te krijgen, naar Slot Orth. Het slot is moeilijk te zien. Ik moet echt een drone aanschaffen.

De Donau route gaat hier over de hoogwater dijk. Een heel lang en recht fietspad.
Bij Eckartsau gaan we er even af om het slot te bekijken.

Dan verder en over de Andreas Mauer brucke naar Bad Deutsch Altenburg. Een swavelig kuur-ort.

Dan terug naar de camping.

48 km.

Interessant wat jullie allemaal doen en zien! Wat een indrukken doen jullie op! Wij hebben heel Ameland bekeken, schattige kleine oude huisjes en kerken, wat geeft dat een sfeer in de paar dorpen. Nes is het meest frivole plaatsje, er is daar heel wat te zien en te beleven en te eten! Het weer is schitterend, wat boffen we! Straks is er weer een persconferentie van Rutte en Hugo, we zijn benieuwd! Groeten P&F

F&P 2021-09-14 17:12:52

Wat een leuk pontje, een hele belevenis. Prachtige omgeving, weer veel te zien. Jammer geen extra shotje Pfizer. Ik ben benieuwd of dat nog noodzakelijk gaat worden.