De Beeldenkas

Nederland, Schipluiden

Als je hier in de buurt bent dan is een bezoek aan de Beeldenkas zeker de moeite waard. Lees meer hierover hier onder. Wij fietsten daar vanmorgen naar toe. 4 km.

Vanavond nog BBQ en dan zit onze vakantie er weer op. Morgen weer naar huis.
  • ---
Welkom in De Beeldenkas.

Als u hier naar binnen gaat ziet u een wereld vol fantasie.

Dit alles is ontstaan uit de rijke fantasiewereld van Willem die meer ideeen heeft dan hij ooit kan maken.

Hij was rond de 50 toen hij begon met beelden maken. Eerst was hij jaren actief in de wielersport, zowel hijzelf en later ook zijn kinderen.

Hierdoor kwam hij in veel plaatsen in Nederland en België en ging vaak op zoek naar kunstwerken in galeries of ateliers.

Dit inspireerde hem om zelf ook kunst te gaan maken.

Hiermee begon hij rond 2001, maakte toen ongeveer 5 beelden per jaar, inmiddels zijn dat er 25 a 30 per jaar. Er staan ook veel series met een bepaald thema waar mooie verhalen achter schuil gaan! De beelden maakt hij van gaas, staal en beton

ZE ZIJN NIET TE KOOP, dus zo ontstaat zijn eigen museum! De beelden zijn massief en wegen hierdoor 150 tot ongeveer 950 kg

Er staan nu ruim 300 beelden in deze ruimte.

Inmiddels staan er meer dan 50 beelden in een opslagruimte omdat daar geen plaats meer voor is helaas! En dat worden er steeds meer! Kijkt u ook eens naar de vele bijzondere schilderijen die or hangen, ook hier schuilen vele verhalen achter!

Deze schilderijen zijn gemaakt door de Leidse kunstschilder Jacob Kanbier (1949-2020)

Jacob Kanbier heeft nauw samen gewerkt met oa Herman Brood, Jules Deelder, Simon Vinkeroog en vele anderen. Hij heeft heel veel verschillende stilen en deze zijn allemaal even bijzonder

In het boek op de grote tafel staat een beschrijving van een aantal beelden, dere teksten hangen ook bij de beelden zelf.

Veel kijkplezier, neem gerust de tijd, misschien kunt u ideeën opdoen

Heel bijzonder die beeldenkas! Zeker de moeite waard om eens naar toe te gaan! Ik heb heerlijk gefietst over de hei en bossen naar Bussum Zuid en terug 🚲 😀🌞😎 Goede reis morgen, groeten voor jullie, Lfs Frances

Frances 2023-05-28 13:23:29

Wat een leuke en mooie beelden tentoonstelling, doet me denken aan mijn vriend John, die onlangs overleden is. Hij maakte ook deze soort beelden. Dit was wel een heel mooie vakantie reis. Dankjewel voor het mogen mee beleven.

Gosse en Marijke 2023-05-28 19:52:44

Veel beelden mbv mozaïek zo te zien. Bijzonder.