Bratislava

Slowakije, Bratislava

In mijn inleiding had ik nog een hoofdstad beloofd. Dat is dus Bratislava, de relatief kleine en jonge, hoofdstad van Slowakije. Een mooie dag om die stad te bezoeken dachten we. De Paus dacht dat ook. Dat zijn dan toch goede gedachten...
Voor hem werd een deel van de stad afgezet en waren er honderden politie mensen en militairen op de been.
Voor ons werd niets gedaan. šŸ˜„
We moesten zelf maar uitzoeken hoe we dan toch via een omweg bij het kasteel konden komen.

15 jaar geleden waren al eens een paar uur in Bratislava. Toen viel het me tegen. Nu was het, ondanks die Paus, wel een mooie en gezellige stad.

55 km.

Mooie stad is Bratislava en de Donau ook! Jullie hebben prachtig weer. Ik ben jaloers op die heerlijke taarten die bij de koffie worden geserveerd, echt toppie. Ik ben dol op die Duitse taarten! Wij genieten van mooi en zonnig Ameland, Nes is een sfeervol plaatsje met leuke kleine winkeltjes en stapels restaurants! Fijne avond, groetjes P&F