Chifron - Cuzco met obstakels

Peru, Cusco

In verband met de aangekondigde staking en wegblokkades werden we al om 4 uur opgehaald met een auto. Op de weg zagen we nog restanten van de blokkades van gisteren maar in een uur waren we al in Juliaca.
Onze chauffeur werd per telefoon op de hoogte gehouden van de voortgang van de bus die uit Puno vertrokken was 2 uur eerder dan gepland om de blokkades voor te zijn.
Het bleek allemaal te werken en op een pleintje konden wij in de luxe toeristische bus stappen.

Toen er toch nog een blokkade opdook reed de bus er via 10 km landweggetjes en karrensporen omheen.

Het ging allemaal voorspoedig en daardoor zaten we al om 10 uur aan de geplande lunch.

Bij een aantal bezienswaardigheden werd gestopt:

De eerste halte is Pukara , waar een archeologisch complex ligt met een piramide achtige structuur. De ruïnes dateren uit 4000 v. Chr. en behoren daarmee tot de oudste in de wijde omgeving. Er is wel veel voorstellingsvermogen voor nodig.

De volgende stop wordt gemaakt in La Raya adembenemend op de hoogste pas op de route. Met uitzicht op de sneeuwpieken van de Anders.

In Sicuani, de volgende stad, wordt er geluncht om vervolgens naar Raqchi te reizen. In Raqchi staat een tempel die gewijd is aan Wiracocha, de oppergod van de Inca’s. Je ziet er ook overblijfselen van terrassen, bruggen, opslagplaatsen en huizen.

Tot slot wordt het stadje naar Andahuaylillas aangedaan vanwege zijn bijzondere kerk aan het centrale plein. In deze kerk zijn schilderijen en muurschilderingen te vinden uit de 16de en 17de eeuw.

Rond 16:15 uur waren we in het leuke hotel Ninos.