Genk en Bokrijk op 1 mei...🥴

België, Genk

Dat 1 mei de dag van de arbeid is wisten we. Maar dat die Belgen dan helemaal los gaan... In Genk was een markt en een kermis en het hele centrum bomvol met mensen en daarbuiten stond alles vol met autos. Wij zijn er noodgedwongen met een grote bocht omheen gefietst.

Vlak voor Bokrijk is een Sardijns restaurant. Gezien onze ervaringen vorig jaar op Sardinië leek het ons wel aardig om daar uitgebreid te gaan lunchen. Helaas... Gesloten.

Het Koetshuis in Bokrijk is tijdelijk ook gesloten ontdekten we.

Na veel heen en weer rijden kwamen we bij restaurant Het Domein. We vonden een tafeltje en toen we wilden bestellen werd ons verteld dat de wachttijd ruim een uur was... Het bleef bij een wijntje en een wel lekker biertje. We dachten we komen nog wel langs een friet tent. Die bleken echter ook allemaal gesloten.

Uiteindelijk konden we nog een worstenbroodje kopen en daarmee hebben we de camping wel weer gehaald.

Verder hebben we wel mooie dingen gezien en was het heel mooi weer.

60 km.

Wat een heerlijk verhaal en ja 1 mei is een heuse feestdag in voor België een hele happening 😎

Mimi 2024-05-01 18:24:09

Toch "Hermanpaadjes" aan het begin.

Paula 2024-05-01 18:46:15

Hebben we gisteren helemaal niet bij stilgestaan anders hadden we jullie wel ingelicht....maar toch weer een mooie dag in Belgisch Limburg he. 🤫🤫🤗🤗