Besançon

Frankrijk, Besançon

Voor de tweede keer gaan we op weg naar Besançon. En nu blijft het wel droog.
We parkeren en voelen dat het nog best fris is. Dus trui en jas aan. Na een half uur gaat zelfs de zon schijnen en lopen wij daar in onze dikke kleding...

We wandelen 4,6km door deze mooie stad waarvan het hart bijna volledig omsloten wordt door de Doubs.

Op de terugweg parkeer ik bij de Lidl. Nog voordat we de deur openen rijd de auto rechts van ons achteruit en raakt onze zijkant. Er is een duidelijke witte streep zichtbaar op ons blauwe achterportier. De man erkent dat hij dat gedaan heeft. Je kunt ook duidelijk de schade op zijn auto zien. Mogelijk is er ook niet zoveel aan de hand omdat hij een plastic voorkant heeft die tegen onze stalen zijkant aan kwam. Ik kan dat echter niet beoordelen. Wilde daarom zijn rijbewijs en groenekaart zien zodat ik het later door de garage/verzekering kon laten beoordelen. Die papieren wilde hij niet laten zien.
Toen maar de politie gebeld en die kwamen met 5 minuten.
Onder hun druk is er uiteindelijk een schade formulier ingevuld. Dat duurde wel een uur. En toen de politie liet blijken boos te worden zette hij uiteindelijk een handtekening.

Het was weer een hele belevenis.

Jeetje wat een toestand met de beschadiging van jullie auto! Beetje boel verdacht die man die niet tekenen wilde! Wel vervelend allemaal, eerst Elwienke haar lekker band en nu de auto waar een beschadiging op zit. Wie verre reizen maakt, beleefd ook soms pech momentjes! Maar jullie kennende, laten jullie je niet uit het veld slaan. Hier is het lekker weer, iets kouder, soms regen, maar ook zon gelukkig! Wens jullie een fijne weekend toe, groetjes, Frances

Frances 2022-09-16 18:15:45

Daar ben ik nou altijd bang voor dat zoiets gebeurd. Fijn dat het is afgehandeld op de juiste manier. Fijn weekend en geniet 👍🏻🤛🏻

Mimi 2022-09-16 18:27:56

Balen zeg, goed afgehandeld met de politie erbij. Vervelend akkefietje sowieso, maar zeker in het buitenland. Wat een knurft zeg met uitparkeren! Mooie stad trouwens. Sterkte en veel plezier verder.

Paula 2022-09-16 20:48:31

Dat was schrikken voor jullie. Even goed, we keken naar mooie foto's. Heel erg fijn hoor! Heel bijzonder dat wij mee mogen genieten. Liefs en groeten van ons.