Drachenfels, Drachenburg en daarna langs de rand van De Rijn naar Linz en terug

Duitsland, Königswinter

Prachtig weer en we hebben een rustige dag gepland.
Gordijn open en we zien de boten op de Rijn alweer voorbij trekken.
Lekker in het zonnetje ontbijten met zo'n schitterend uitzicht...

Met fiets en veer naar Konigswinter en daar met het tandradtreintje de berg op naar de Drachenfels ruïne en de Drachenfelsburg. Mooie uitzichten.

Stroomopwaarts fietsen we naar Linz en komen door mooie plaatsjes.
In Linz steken we de Rijn weer over en fietsen aan de westzijde weer terug naar de camping.

Het Rijnwater zakt 38cm per dag. Daardoor worden steeds meer fietspaden weer berijdbaar, maar nog niet alle...

Het was een verrassende tocht.

33 km.

Wat een prachtige foto's,en wat heerlijk dat jullie kunnen fietsen 👍🏻

Mimi 2021-07-21 19:31:47

De billen van de serveerster vinden wij heel interessant! Moesten er zo om lachen! Wat zien en beleven jullie toch veel! Duitsland is de moeite waard, met al die gebouwen en kerken en huizen en marktpleinen, de weidse natuur met de brede rivieren. De wateroverlast is enorm en wat een troep komt er nu bloot te liggen. Wij zagen beelden van Limburg, je weet niet wat je ziet, het moet allemaal weer opgeruimd worden! Wij hebben vandaag buiten ontbeten, daarna een eind gefietst, geluncht bij het Hoge Erf, wijntje erbij, hoe mooi is het leven dan! Fijne avond, groeten, 🙋‍♂️🙋‍♀️🇳🇱❤️ P&F

Frances 2021-07-21 20:02:24

Prachtig uitzicht daarboven en leuke rit met dat treintje. Wat een groot glas-in-lood raam, heel mooi. Ja er ligt heel heel rommel nu in het water maar ook waar het water zakt. Triest al die eigendommen die weggespoeld zijn. Bijzondere foto met al die caravans aan de kant van de weg. Zo zien jullie van alles wat daar.

Paula 2021-07-22 10:49:54

Het mooie uitzicht is extra mooi met deze {blauwe} luchten en goede temperatuur. Prachtig geniet ervan.