Bocholt, Brouwerij Martens

België, Bocholt

Vanmorgen in een koude mist naar Bocholt gefietst. Daar eerst de kerk bekeken. Om deze te vergroten hebben ze in 1910 de toren 9m naar voren verplaatst. En daarna de kerk dus uitgebreid. Je moet heel goed kijken om te zien wat er nieuw tussen gebouwd is. En toen tijdens dit proces het geld op raakte was de lokale Martens Brouwerij bereid om te sponseren!

Inmiddels was de mist opgetrokken en hebben we in een kelderke genoten van koffie met wat lekkers.

Om twee uur begon onze privé rondleiding door het brouwerij museum met gids Will. Hij gaf een interessante uitleg over het brouwproces en de vele oude machines.
Bier brouwen is erg simpel. Je maakt een sapje van water en gerst. Je voegt er gist aan toe. De gist cellen zwemmen rond en eten het zetmeel en daarna plassen ze alcohol uit. Ondertussen laten ze veel windjes en ontstaan de belletjes in het bier. En dat is heel lekker en gezond! Aldus Will.

Natuurlijk sloten we af met een lekker speciaal biertje.
Brouwerij Martens is een heel grote familie brouwerij. 500.000 liter per dag. Onder hun eigen merk zoals Sezoen maar ook het huismerk van de Aldi: Schultenbrau.

22km en helaas is onze route niet zichtbaar omdat de Tracking uit stond.

Leuk verhaal over hoe ze bier brouwen! Jullie ook een glas! Fijn weekend, geniet van jullie vakantie! 👍🚴‍♀️🚴‍♀️🙋‍♀️😘

Frances 2022-04-15 18:15:25

Zo geweldig om je verslag weer te lezen, genieten 👍🏻

Mimi 2022-04-15 19:26:50

👍

Paula 2022-04-15 19:32:45

Beste mensen, Dat was weer een top dag, zo te lezen.Zijn de bierketels altijd van roodkoper. Van binnen en buiten.? Jullie boffen met het weer, heerlijke voorjaarszon met de Paasdagen! Veel plezier🌻🌞