Paracas - Nazca

Peru, Nazca

We verplaatsen ons weer 200km zuidelijker met een luxe bus die er ruim 4 uur over deed. En de stewardess (of heet dat anders in een bus) had haar dag niet. Baalde dat ze op zondag moest werken of zo. We hebben het dus maar allemaal zelf geregeld.

De eerste 100 km gingen weer door de woestijn. Daar hebben jullie al foto's van gezien. De volgende 100 km door de bergen was wel spectaculair. Althans, dat zeg ik nu want als we over een paar dagen echt de bergen in gaan...

Vanavond gaan we ons voorbereiden op de Nazca lijnen waar we morgen overheen gaan vliegen.

Hiervoor bezoeken we het Maria Reich planetarium. Op basis van een projectie met vrij primitieve middelen kregen we een heldere uitleg. Daarnaast ook nog uitleg over de sterrenhemel die er net onder de evenaar toch anders uit ziet. Alpha Centauri en het Zuiderkruis zien wij in het noorden niet.
En met een kijker zagen we Jupiter en wel 4 van zijn manen.

Heel goede keus om hier te gaan vliegen en genieten :)

Hans Holkenborg 2019-05-27 08:39:46

In een bus noemen we de begeleiding hostess of host. Sjiek he....