Jammer en Oslo

Noorwegen, Oslo

Jammer dat onze drie dagen Oslo er op zitten.
Jammer dat er een fiets kapot ging.
Jammer dat een liter benzine hier nu al €2.70 kost.
Jammer dat een halve liter bier in de supermarkt wel €3 kost.
Jammer dat de zip-line vanaf de Holmenkolmen Ski Schans vandaag niet in gebruik was. Het had mij wel leuk geleken.
Maar we hebben veel gezien en genoten van deze mooie stad. En vandaag ook een stukje in de omgeving.

Morgen wilden we naar Flan. De camping is echter vol. We moeten onze plannen dus een beetje aanpassen maar het komt wel goed.

Wat een prachtige uitzichten hadden jullie, een sprookje zo mooi! De skischans dicht, kerk dicht vanwege een dienst, camping vol. Jullie hadden dikke pech in vele opzichten! De prijzen stijgen in Noorwegen de pan uit, zitten wij te mopperen, terwijl wij toch wat goedkoper zijn. Noorwegen is altijd een duur land geweest. Maar het is er wel mega mooi! Ik geniet van jullie foto’s en verhalen, morgen weer een dag! Fijne avond, groeten lfs Frances

Frances 2022-06-16 16:09:26

Ja,soms zit het tegen.....Morgen weer een nieuwe dag. Mooie wolkenpartijen op de foto!! Een kapel vlak naast de schans, snap ik wel,brrrr,wat een hoogte. Deze camping zieter mooi schoon uit. Succes morgen.

Ingrid 2022-06-16 17:57:09

Jullie staan op een grote camping , klasse! En Herman is weer met een drone aan het spelen! Helemaal leuk die vergezichten. Bergen is trouwens ook een gezellige en mooie stad, waar je heerlijk vis bij de haven kan eten! Ik heb vanuit Bergen de Hürtigruten route genomen, en via de Lofoten naar het meest noordelijke punt v h land gevaren, toen weer terug naar Bergen. Mega mooi was het! Groeten voor jullie2 van Frances

Frances 2022-06-16 18:00:44

Ah de skischans heb ik toen ook maar vanaf beneden gezien tijdens mijn 3 uur durende "Amerikaanse" Oslotour per bus. Blijft prachtig. Idd veel pech, maar ook veel moois. Zo er wel eens gezegd wordt ... kop erveur en doorgaan! Dat doen jullie gelukkig ook. Mooie foto's. Hebben jullie ook nog het Vikingsskipet/schip bezocht? Ik startte mijn vakantie toen in Bergen en via de hoogvlakte met diverse Stavkirke (houten kerkjes) en fjorden naar Oslo toe, daar maar 1 dag helaas.

Paula 2022-06-16 18:02:09

Ondanks pech met de fiets een mooie voortzetting van jullie reis. Heel bijzonder de beeldentuin. De wat ruigere natuur heeft ook wel wat! We zijn benieuwd naar het vervolg.