Augusta Raurica

Zwitserland, Augst

Augusta Raurica is een Romeinse nederzetting, ontstaan rond het begin van de jaartelling. Ongeveer 10km Oost van Basel. Er woonden 10 tot 15 duizend mensen.
Met name het theater is nog herkenbaar aanwezig.

Een mooie tocht van 45 km.

Na 400m zijn we in Duitsland, na nog eens 400m komen we in Zwitserland. 8 km verder weer Duitsland en na 6 km steken we de Rijn weer over naar Zwitserland. En uiteindelijk weer naar de camping in Frankrijk.

Super mooie tocht, zeer afwisselend, maar al die wolken moeten naar eens verdwijnen........

Ingrid 2021-07-01 18:51:18

Weer mooie en interessante plekken hebben jullie bezocht! Ooievaars, heel wat gezien op deze reis, hoe meer hoe beter, al moet je ze niet op je dak hebben, ze poepen de daken en schoorstenen vol! Die stukken taart zijn geweldig, jammie jammie zo lekker. Jullie vermaken je uitstekend, dat zien we aan alles. Grappig om te zien dat Elwienke ook dol is op streepjes truien! Groeten en lfs P&F

P&F 2021-07-01 18:56:27

Achter de wolken kwam toch even de zon te voorschijn. Jullie fietsen zo heel wat af. Mooie foto's en vakantieplek.

Paula 2021-07-01 20:04:10

We keken naar jullie vervolgreis . Prachtig wat jullie zien en beleven. Wij genieten mee!

Gosse en Marijke 2021-07-02 16:44:56

DE ROMEINSE OVERBLIJFSELS INTERESSANT. IEDERE DAG KIJK IK NAAR JULLIE WEDERWAARDIGHEDEN. DOEI