Lac DU Der

Frankrijk, Larzicourt

We verplaatsen 50km naar het Zuiden en kamperen aan het Lac du Der.

De rust op de camping hier is wel een verademing.

Ook hier weer een kalksteen ondergrond waardoor het wel een gevecht is om een paar haringen er in te krijgen.

Het is nu heerlijk weer, zon en 27 graden, maar later op de dag komt er een buitje over. Helaas is het de komende dagen ook wat wisselvallig. We gaan het wel zien.

In de middag fietsen we 8,5 km. Rondom een afgeschermd deel van het Lac. Een dijk zorgt voor de scheiding. Het water bij de camping ligt ruim een meter hoger dan de rest van het meer.

Prachtig omgeving zitten jullie! Dat water en de zwanen zijn prachtig! Ik ben effies op de fiets naar de markt geweest, koffie gedronken bij een nieuw tentje. Heerlijk koel onder de bomen gezeten, met uitzicht op het Zevenend. Er zijn alweer 2 winkels verdwenen, de middenstand heeft het moeilijk! Morgen ga ik een groot deel van de dag naar het RosaSpierhuis, er is een open dag, ik ben dan manusje van alles. Ben tot 19.00u onder de pannen. Fijn weekend, groetjes Frances

Frances 2022-09-02 15:35:18

We bekeken veel mooie foto's. De spiegeling van de wolken in het water, is een topper. Het ziet er waar jullie zijn zeer verzorgd uit. De kerken zijn minder pompeus met de aankleding dan b.v. in Duitsland. Het was een genoegen om weer te kijken. Nu gaan we een mooi glas wijn drinken.