Selb

Duitsland, Selb

Het wordt maar 15 graden en af en toe wat miezer. We gaan toch op de fiets naar Selb over prachtige routes door de natuur van het Fichtelgebirge. En we stellen ons voor hoe mooi het zou zijn met een zonnetje erbij.

In Selb zaten vele porselein fabrieken zoal Villeroy & Boch en Rosenthal. Alleen de laatste is nog echt actief hier.
De stad profileert zich als porceleinstad maar viel ons een beetje tegen.

25km.

Mooie foto’s! Bijzonder om te zien dat Villeroy &Boch toch een beetje op hun retour zijn. Winkels als bijvoorbeeld Ikea bieden mooie en goedkopere spullen aan, moderner en zonder enige status. Het weer blijft overal miezeren, wij hebben een eindje gefietst, de hei bloeit, mooi om te zien, en even frisse neus halen. Nu gaan de kaarsen aan en misschien straks de open haard, en gezellig met een wijntje op de bank! Groeten voor jullie 2 van ons 2

Frances 2021-08-31 16:52:58

Geniet toch van al dar mooie. Kaarsjes aan desnoods alleen in je hoofd. Het weer gaat heus verbeteren. De foto's zijn prachtig. Dank

Ellen 2021-08-31 19:05:07

Wel mooie foto's. De zon denken we er maar bij.