Borgund Staafkerk en Laerdalsoyri

Noorwegen, Lærdalsøyri

Doordat de camping in Flam vol zit zijn wij in Borgund in het Laerdal neergestreken.
En eigenlijk komt dat wel goed uit. Borgund heeft een mooie en best bewaarde Staafkerk uit 1180.
30 km verder ligt het pittoreske plaatsje Laerdalsoyri. Het oude dorp heeft een monumentale status. Alle huizen zijn 100 - 150 jaar oud en sommige nog ouder.
Er is vandaag een soort jaarmarkt en een verzameling oude auto's.

Het sneeuw op de bergen is aan het smelten. Daardoor zien we heel veel watervallen van de bergen af komen. Erg spectaculair.

Wat is de natuur in Noorwegen toch prachtig! Zo ongerept ! Ik geniet van jullie foto’s, de staafkerk is heel bijzonder, net als de kleur. Zwart is toch eigenlijk geen kleur? Jullie maken een schitterende reis! Veel plezier, fijn weekend, Lfs Frances

Frances 2022-06-18 18:43:17

Wat een water(vallen), mooi. Bijzonder dat stavkirkje. Auto's, zo kom je van alles tegen onderweg, leuk!

Paula 2022-06-18 20:42:36

Grappig, in de stadjes om ons heen was ook een jaarmarkt met oude auto's en motoren. Grtjs