Sprjewinakolesowarskašćežka

Duitsland, Schirgiswalde-Kirschau

Een stuk gefietst van de Spreeradweg (Sprjewinakolesowarskašćežka in het Sorbisch) in zuidelijke richting. Erg leuk en in totaal zijn we 24 keer met een bruggetje dit riviertje overgestoken.

Jammer dat de dorpjes hier op zaterdag behoorlijk uitgestorven zijn.
Morgen zijn er hier heel belangrijke landelijke verkiezingen. Je zou dan toch verwachten dat de partijen met propaganda bezig zijn? Meer dan een poster aan een lantaarnpaal zien we hier echter niet.

42 km

De andere benaming voor Speeradweg kan ik niet uitspreken ! Wat ingewikkeld! Jullie foto’s zijn werkelijk prachtig en het weer is goed. In Duitsland is het zaterdags altijd hond in de pot, geen winkel open, bar saai! Wij fietsen hier iedere dag. Vandaag even naar Blommenhove geweest aan de Meentweg, zoals jullie weten is daar soms markt, erg gezellig. Ik kocht er wat losse thee met veel kruiden erin. Fijn weekend en groeten P&F

Frances 2021-09-25 17:56:36

Prachtige fiets omgeving!!

Ingrid 2021-09-25 21:23:32

Heerlijk om mee te mogen genieten van jullie prachtige reis. Lees het iedere dag. Mimi