Lima in de oudheid

Peru, Barranco

We doen het wat rustiger aan vandaag. In plaats van de overvolle bus nemen we de Taxi.
Een Peruviaanse "uber" die door het hotel geregeld is brengt ons voor 14 sol (€4 voor 6km) naar Huaca Pucllana. Een oude, enorme ruïne van een tempel complex die teruggevonden is in Lima. Gebouwd tussen 200 en 800 na Christus. En dus ouder dan b.v de Machu Picchu.

De piramide is behoorlijk groot. Jammer dat je niet kunt zien wat origineel is want zo'n 60% is bij de restauratie opgebouwd.

Dan met een echte taxi naar het museum Larco. De Taxi vroeg eerst 40sol. We dongen af naar 30 (€8) voor 10km wat achteraf nog te veel was.

Dit privé museum heeft een enorme collectie voorwerpen uit de cultuur van de Chancay, 1000-1500 n Chr. En ook een mooie tuin met een café waar we Peruaanse warme chocolademelk proefden. Bijzonder gekruid en erg lekker.

Daarna naar de bank voor nieuwe Sols. Want het gaat hard. Aan de beveiliger vroegen we, in ons beste Spaans, waar we een taxi konden vinden. Die vroeg het weer aan wat mannen die voor de bank stonden te praten. Één pakte z'n telefoon, tikte in waar we heen wilden (ons hotel) en vertelde dat de Taxi over één minuut kwam en 20 sol kostte. (€5 voor 16KM). erg vriendelijk en het werkte prima. Nu was het een echte Uber.

We gaan straks nog lekker eten en moeten morgen om 6.20 uur al klaar staan voor taxi en bus naar onze volgende bestemming.

Leuk detail die Peruaanse chocolademelk !