Lingen

Duitsland, Lingen (Ems)

Vannacht en vanmorgen regen. In de middag zou het droog worden en rond één uur zijn we gaan fietsen. Af een toe schuilen voor een buitje maar verder wel lekker. Langs de west oever van de Ems naar Lingen en via de andere kant terug.

Een mooi afwisselend gebied.

40 km inclusief onze wandeling door Lingen.

Op deze tocht kwamen we langs twee kerncentrales. Die bij Lingen was een experimenteel licht water reactor. In 1977 is die al stil gelegd en wordt nu langzaam afgebroken.

Iets Zuidelijker ligt de Ems Centrale. Een heel grote kerncentrale die nog operationeel is en 3,5 miljoen huishoudens van stroom voorziet. Medio April 2023 wordt de centrale als een van de laatsten in Duitsland stilgelegd.

Prachtige opnames met schitterende wolkenpartijen! Ik vind jullie 2 super avontuurlijk en super sportief! 👍💁‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️

Frances 2023-04-13 18:52:26

Lekkere groene,rustige,mooie omgeving.Jammer van al dat water.......

Ingrid 2023-04-13 18:58:50

Ik vanmo hier met de waterfiets naar het centrum, brr. Wat een regen! Fijn bij jullie weer droog en toch nog gefietst.

Paula 2023-04-13 19:33:19

de zon schijnt hier, dus die komt ook naar jullie. Geniet en weet dat wij weer aan de slag zijn. groet.

ellen 2023-04-14 09:34:08

Mooie luchten die een aparte sfeer verspreiden en als laatste een wijze