Vaals, Vaalserberg (322m) en het drielandenpunt

Nederland, Vaals

Via Gulpen en Lemiers naar Vaals. Daar is op dinsdag weekmarkt.
Na onze eigen koffie en éénpersoons vlaaitjes beklimmen we de Vaalserberg. Het hoogste punt van Nederland op 322,7 m.
Daarna door het Heuvelland (Epen, Slenaken) terug. Daar zaten wel wat uitdagende klimmetjes in.
En nu, genieten van lekkere hapjes die we op de markt in Vaals kochten.

Memories, mijn allereerste vakantie in een tent als dreumes was in Slenaken. Mooie omgeving om te fietsen. Wat een prachtige kerk.

Ingrid 2020-10-20 16:57:38

Jullie doen zulke leuke dingen en zien zoveel! Die markt is bere gezellig, zeker als je er lekkere dingen kan kopen! Kasteel Bloemendaal is toch een Valk hotel? Ik heb daar zeker drie keer gelogeerd, het is giga groot en van binnen prachtig en heel ruim, het eten is super. Ze hebben indertijd dit kasteel gekocht voor een heel klein bedrag en het daarna helemaal gerestaureerd, daar hing natuurlijk een behoorlijk prijskaartje aan, want het was een bouwval! Toen Pieter en ik elkaar net kenden, hebben wij er uitgebreid thee gedronken en daarna wijn besteld met lekkere hapjes! Ik zal de foto even opzoeken, die stuur ik dan even. Veel groetjes, LF’s P&F

Frances 2020-10-20 17:37:50

Ah, wat leuk. Ooit op vakantie geweest in Epen (vaker), Slenaken, Beutenaken, Heyenrath en Vijlen (vaak). Boodschappen vaak in Gulpen, Slenaken en Vaals.

Paula 2020-10-20 18:24:20

leuk dat wij mogen meegenieten! het ziet er heel mooi en interessant uit. Ons land heeft toch heel mooie plekjes. En je kunt retor lekket eten en een wijntje nemen. nog veel plezier!