Lyon, 3e, 2e en 5e arondisement

Frankrijk, Lyon

Iets koeler vandaag, 24 graden en we hebben zelfs een paar druppen gevoeld. Maar mooi weer voor de verdere verkenning van Lyon. En ja, Mimi, zonde om Lyon links, of rechts te passeren. Dus als je over een paar jaar meer tijd hebt.... Dijon, Nancy en Metz zijn ook de moeite waard.

Vandaag eerst door het westelijke deel, west van de Rhone. Redelijk oud met een paar wolkenkrabbers.

Daarna het deel tussen Saone en Rhone. Mooi oud Theater en gemeentehuis.

Daarna oost van de Saone. Eerst lunchen en dan met de Funicular door een tunnel omhoog naar Fourviere met de Notre Dame en Romeinse Theaters uit de 2de eeuw NC.

Na 28 km fietsen en wandelen nemen we afscheid van deze mooie en enorm grote stad. Morgen weer verder naar het zuiden.

Imposant is Frankrijk, mooie oude en nieuwe gebouwen, kerken en fonteinen! Werkelijk prachtig. Ik zie het allemaal via jullie! Wat ben ik toch een minkukel, geniet hier van kleinschalig Twente🤪 Fijn weekend, groeten voor jullie 2 Frances

Frances 2023-06-09 18:54:07

Grappig oude en nieuwe architectuur door elkaar, maar euronews vind ik afschuwelijk.

Ingrid 2023-06-09 21:43:09

Mooie stad, maar vast behoorlijk warm daar in die stad . Hier in ieder geval wel, pfff