Peenemunde, op Usedom

Duitsland, Peenemünde

Over de grote ophaalbrug fietsen we het eiland Usedom op. Dan door prachtige natuur naar Peenemunde. Daar bezoeken we het technisch museum. Hier is in WOII de V2 raket ontwikkeld door o.a. Werner vonn Braun.
Met hulp van meer dan 10.000 dwangarbeiders zijn er bijna 6000 V2s gebouwd die heel veel leed en schade hebben aangericht.
De V2 is echter ook de eerste raket die een zware last mee omhoog kon nemen en heeft daarmee een bijdrage aan de ruimtevaart geleverd.

Door de duinen en langs een strand weer terug. 41km.

Jullie hebben weer veel gedaan en gezien! Dat bootje met zwarte zeilen is enorm decoratief, nog nooit zwarte zeilen gezien! Jullie hebben veel gedaan vandaag, ongelofelijk jullie hebben iedere dag zon. Hier was het ook stralend weer, morgen schijnt het nog warmer te worden, heerlijk, want we gaan naar Veere. Heel hartelijke groeten voor jullie drietjes, Van Pieter en mij.

Frances,Pieter 2020-09-14 20:18:12

Zo genieten om mee met jullie te mogen reizen ☺️

Mimi 2020-09-14 20:49:33

Ja, leuk!

Hermanz 2020-09-15 08:47:05

Wat een super mooie omgeving.Royaal strand met wel hele grappige strandstoelen. Lekkere blauwe lucht, heerlijk fiets_, zon-en fotografeer weer. Hi, hi, een echte militair weerstaat de kou!!