Luxemburg - Verdun - Chalon en Champagne

Frankrijk, Châlons-en-Champagne

We rijden eerst naar de slagvelden van Verdun. WO 1. Meer dan 15000 Fransen zijn daar gesneuveld in deze vreselijke oorlog. Erg indrukwekkend om te zien.
Daarna door naar Châlon in de Champagne streek.

De druivenpluk is deze week begonnen. Er slapen 160 buitenlandse plukkers in kleine en grote tentjes op de camping.
Met bussen worden ze naar de druiven velden gebracht en gehaald.
We werden hierover keurig geïnformeerd met de melding dat het wat luid richtig zou kunnen zijn. We gaan het merken.

Het is wel weer even wennen aan de temperatuur hier minstens 30 graden.
En morgen nog graadje warmer...

Indrukwekkend stukje Frankrijk kan ik heel stil van worden.

Mimi 2022-08-29 18:26:14

Het blijft inderdaad warm, wat een zomer is het toch! Is het een beetje koel in de caravan zodat jullie kunnen slapen? Onder bomen zitten, fietsen of wandelen is altijd de koelste plek. Hier valt de warmte reuze mee, heb langs rustige binnendoor weggetjes naar het Rosa Spier gefietst. Nam op de terugweg vanaf de Drift een fietspad naar het Singermuseum, stak de Naarderstraat over en reed via kleine wegen weer naar huis. Helemaal leuk, jullie merken wel dat ik heel veel ‘spannende’ dingen doe!😎🤪 ‘Keep it simple’ zeggen de Engelsen! Groeten Frances

Frances 2022-08-29 18:33:07

Idd heel indrukwekkend. Hopenlijk ook afschrikwekkend. Vreselijk, oorlog. Hier is het nu gelukkig wat koeler.

Paula 2022-08-29 18:53:55

Lijkt Magraten wel dat kerkhof.!!!Fijn dat jullie nu lekker weer hebben om te fietsen.