Minerve

Frankrijk, Minerve

We laten het Canal even liggen vandaag. We gaan de bergen in! We bezoeken Minerve. De Katharen stad die de naam geeft aan de streek en de wijn: Minervois.
De stad ligt op een kalk zandsteen plateau op 200m hoogte. Op heen en terug weg moeten we een col over van 250 en 260m. Een echte col, want de tour de France is er ook al twee keer geweest.
Spectaculair is de kloof die de rivier de Cessne heeft uitgesleten in het kalk zand steen.

25km en ruim 400 hoogte meters. De tocht was veel mooier en spectaculairder dan ik bij het maken van de route gedacht had. Echt wel waard om een bergje voor op te fietsen.

Minerve deed ons erg denken aan Carcasonne. Morgen rijden we die stad voorbij. We zijn er in 2001 al geweest.

Vanavond nog eten in het dorp en morgen verplaatsen we ons naar de stad waar ze de Cassoulet hebben uitgevonden.
  • --
Camping municipal de Pepieux

Het ziet er allemaal wat minder strak uit als op de website. Die fotos zijn waarschijnlijk gemaakt toen alles net opnieuw was aangelegd. Het sanitair is oud maar schoon en de douces erg krap.

Voor nog geen €14 per dag is het een prima plek.

Wat doen en zien jullie toch veel, vooral interessante dingen! Klinkt gek, maar in vind de muren huizen , gebouwen en dakpannen zo mooi in Frankrijk! Hier miezert het een beetje, er is veel regen op komst. Fijn weekend, groeten 😃 Frances

Frances 2023-06-22 15:08:21

Mooi die oude karakteristieke plaatsen en gebouwen. Hier nu verlate meiregen, goed voor de natuur. Misschien later nog plensbuien, afwachten maar.

Paula 2023-06-22 15:26:13

Indeling van de camping lijkt me wel aardig. Wat een prachtige natuur weer!!!