Herman Ville sur Mer

Frankrijk, Hermanville-sur-Mer

Langs het Canal de Caen a la Mer fietsen we naar de Normandische stranden.
We hadden niet gezocht naar oorlogs monumenten en begraafplaatsen maar je kunt er hier niet omheen.
Kwamen zelfs langs het eerste huis en door het eerste stadje dat bevrijd werd. En over de Pegasus brug die als eerste werd ingenomen door de geallieerden.

De villa's langs het strand uit de 19de eeuw zijn heel bijzonder. Echt mooi om zo langs te fietsen.

En dan hebben ze ook nog een stad naar mij vernoemd. Gaaf toch...

42 km en af en toe een bui.

Sjiek hoor Hermanville! Zover heb ik het nog niet geschopt! Interessant wat jullie allemaal zien. Ik kijk naar Wimbledon, uiterst spannend! Gr Frances

Frances 2023-07-16 17:50:00

Prachtig en de Albatre kust is prachtig 💞

Mimi 2023-07-16 18:01:28

Bijzondere omgeving. Oorlog blijft actueel helaas, nu met Oekraïne en Rusland.

Paula 2023-07-16 20:01:28

Dit was een indrukwekkende dag . Goed verslag. Begin van onze vrijheid. Groet van ons.