Chateau-tjes

Frankrijk, Léognan

We kamperen hier tussen de wijn domeinen van de Bordeaux. Sommige met een echt chateau.
Vandaag fietsen we langs een paar van deze kasteeltjes. Gelukkig zijn er op zondag veel gesloten want het is wel heel verleidelijk om overal even te gaan proeven😉. Dat doen we alleen bij de laatste.

28 km.

Leuk om door zo’n wijndistrict te rijden! Mooie foto om jullie ‘aan’ de wijn te zien. Ben vannacht om 24.00 u teruggekomen uit België. De thuisreis was vreselijk, treinen reden niet, massa’s mensen pisnijdig, alom chaos! Wat een ongeorganiseerde bende was het daar! Heb geen hoge pet op van onze zuiderburen! Ik ga nooit meer met de trein naar België, maar neem dan de flixbus, veel beter en veel goedkoper. Deze flixbus rijdt door heel Europa en is door jonge Duitse ondernemers op poten gezet, de organisatie is top! Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb hun website al geïnstalleerd. Wij hebben in Brussel in een Nepalees restaurant gegeten en er Indiase wijn gedronken, fantastisch lekker! Brussel heeft mooie gedeeltes, maar nog meer smerige asociale armoedige wijken. Stapels vuil sieren de straten. Belgen zijn dol op rolluiken die allemaal dicht zijn. Ben blij dat ik in Nederland woon! Groetjes Frances

Frances 2023-07-09 15:19:01

Oeps, maar 1 fles rosé? Die is zo op 😉 Fijn gefietst dus 👍 Hier vandaag warm en benauwd. Straks onweer en regen.

Paula 2023-07-09 15:47:31

Weer fraaie gegevens met foto's en tekst. Met een verslag over mooie wijnen. Echt zeer verleidelijk. Alhier steeds opletten hoe het met het weer gaat worden. Bij vrienden in Friesland sloeg de bliksem in. Geen brand maar wel grote schade. Jullie veel liefs van ons.