Het zesde land...

Liechtenstein, Vaduz

Op basis van de weersvoorspelling leek dit de beste dag voor een wat langere fietstocht.
We fietsen 3 km naar het station en nemen, met de fietsen, daar de trein naar Feldkirch (A).
Vandaar fietsen we 17 km naar de hoofdstad van Liechtenstein: Vaduz.

Een land waar ik nog nooit geweest was en dat is dus het zesde land deze trip: B, D, F, CH, A, FL

En dan langs de Rijn, die daar nog een ondiepe rivier is, terug naar de Bodensee (53 km).

Leuk om langs de Rijn te fietsen en te zien dat deze door allerlei zij rivieren steeds voller wordt. Maar grote stukken waren ook wel erg saai. Vele kilometers over een recht 4m breed asfalt pad gaan vervelen.
We moesten nog een stuk over de linker Rijn oever. Een stuk door Zwitserland dus.

Totaal 73km.

Vanuit Markelo, sturen wij jullie deze mail, het weer is net als bij jullie, bewolkt. De foto’s van jullie zijn dik de moeite waard, hoe leuk is het zo makkelijk van het ene land naar het andere te kunnen gaan! In Lichtenstein zijn wij nog nooit geweest, het land is kleiner dan Nederland Wij vermaken ons best bij de Tukkers, het is hier zo landelijk en gemoedelijk en niet al te druk. Ergens breeduit geluncht, wijntje erbij. Morgen gaan we naar Kasteel Warmelo, waar zand sculpturen van 6 internationale artiesten te zien zijn. Veel groeten P&F

P&F 2021-07-05 19:25:59

Bijzondere tocht weer... trein reisje erbij! Zie je daar nog andere fietsers of zijn jullie de enigen?