Margraten, Houthem en Valkenburg

Nederland, Valkenburg aan de Geul

Eindelijk een heerlijke zonnige dag. Via het altijd indrukwekkende Margraten fietsen we naar het verrassende Houthem en het gezellige Valkenburg.

35 km met een paar flinke hellingen.

Dat zonnetje doet het wel in het Limburgse land, alles oogt meteen mooier! In Margraten ben ik ook eens geweest, het kerkhof is indrukwekkend. Al die doden die gevallen zijn, hoe zinloos zijn oorlogen toch. Ik heb vanmiddag een begin gemaakt om kweeperen gelei te maken. Pieter’s zusje bracht de vruchten mee, ze hangen bij haar in een boom in de tuin. Ik ben niet zo dol op die kweeperen, ze zijn lastig te verwerken. Maar na het koken, moet er geleisuiker door en doe ik er wat gelatine bij, ik hoop dat het gelei wordt die je in plakken kan snijden. Lekker met kaas of paté. Dag lieve luitjes, groeten van Pieter en mij.

Frances 2020-10-19 17:50:35

Prachtig, Limburg met een blauwe lucht, een heel ander gezicht. Margraten blijft indrukwekkend. Toch weer een Herman paadje zie ik.

Paula 2020-10-19 17:59:20

Oeps ontving weer een serie foto’s! Bedankt! Mooie kerk en die blote mevrouw kom ik t.z.t bewonderen als ze bij jullie in de voortuin staat! Het zal zeker de trekpleister in Eemnes worden! Het is hier overal zo stil en saai, niks an. Groetjes en veel plezier in het Limburgse land. F&P

Frances 2020-10-19 18:00:45

Blijft indrukwekkend Magraten. Wel in een prachtige omgeving ! Chapeau voor jullie fietstochten, heuveltje op en heuveltje af.