Mutzig

Frankrijk, Mutzig

De weersverwachting is wisselend met buien. De langere fietstochten leggen we maar even aan de kant. Gelukkig is dichtbij ook veel te bekijken.
Eerst naar Mutzig een leuk oud plaatsje. Het weer is lekker en we besluiten om ook naar Fort Mutzig te fietsen. Dat is maar 3km maar wel 150m berg op.
Het valt erg tegen want er is weinig van het fort te zien. Daarvoor moet je een tour met gids van tweeënhalf uur doen. Omdat er donkere wolken aan kwamen snel weer naar beneden en een overdekt terras gezocht.
Dan naar Dorlisheim voor nog enkele Bugatti monumenten en via de LIDL terug naar de camping.
23km.

Zo leuk die groep ooievaars! In dat huis van Bugatti zou ik ook wel willen wonen, al is het aan de grote kant! Die man heeft kennelijk goud verdiend. Het is interessant dat de fabrieken nog bestaan! Al met al beleven jullie mooie en bijzondere dingen. Fijne avond, groeten, lfs Frances

Frances 2021-06-24 16:16:35

Fijn, toch even er op uit tussen de buien door.

Paula 2021-06-24 17:38:38

Jullie gaan naar mooie plekjes en laten ons mee genieten. Dank. veel plezier, ook groeten van Jan