Karlsruhe

Duitsland, Karlsruhe

Het bleef miezeren tot een uur of twee was de voorspelling. En net iets te hard om nog leuk te kunnen fietsen.
Daarom met de auto naar de stad.

Het is een prachtige stad maar onze herinnering zal toch wel zijn dat het er nat is.

Hier staat beschreven hoe de stad ontstaan is: https://www.convention-net.de/karlsruhe-300-jahre-jung/
en hoe de stadsplattegrond als voorbeeld heeft gediend voor Washington.

Via de Rijn haven en het plaatsje Au am Rhein weer terug.
De Rijn is buiten zijn oevers getreden. Straten en veer verbindingen zijn afgesloten.

De grote gebouwen in Karlsruhe zijn niet kinderachtig van afmetingen! Zeer imposant! Wat een wateroverlast, ongelofelijk, best interessant om te zien, natuur geweld is het zeker! Zitten jullie nu gezellig in jullie voortent? Hier was het een bewolkte dag, maar gelukkig geen regen, nu schijnt de zon🌞 Veel groeten van ons 2 voor jullie 2 🙋‍♀️🙋‍♂️

Frances 2021-07-14 16:41:16

Een natte bedoening daar, maar volgens mij kan dat de pret maar een beetje drukken omdat er niet gefietst kan worden. Maar dat drukt de pet maar een beetje lijkt mij

Mimi 2021-07-14 16:56:04

Hier in z Limburg nu code rood ivm wateroverlast en zware regen. Ontruimen van de uiterwaarden, deels uit voorzorg, maar ...