Petronell - Jihlava

Tsjechië, Jihlava

Ons plan was om nu door Oostenrijk naar het westen te trekken. Het weer ziet er daar voor de komende week echter niet goed uit. Als we in het oosten blijven zijn de vooruitzichten beter. Wel kouder maar geen regen.
En dus veranderen onze plannen en gaan we noordwaarts Tsjechië in. Zo'n 150 km noord en 50 km West. Langs Wenen en Mikulov. De Mondsee, de Isar en de hoogste berg van Duitsland moeten dan nog maar even op ons wachten.

We hebben al veel in Tsjechië rond gereisd maar Jihlava staat nog op onze verlanglijst. En daar zijn we dus nu.

Het weer op Ameland is ook zeer wisselend, ma en dinsdag zon, gisteren en vandaag begonnen de dagen somber en regenachtig. Maar de donkere luchten waaien hier snel weg en de zon komt door.Er staat wel een hele stevige wind ! Vandaag naar Hollum gereden, prachtig plein omringd door grote bomen, en er staan schattige oude boerderijtjes, waarvan er meerdere te koop staan. Vergunningen van de Gemeente om te verbouwen worden tegengewerkt. Sterker nog de gemeenteraad ruziet al jaren over eventuele vergunningen en bouwplannen. Als je om je heen kijkt in de wereld, is er overal gezeur, geruzie en onmin, je broek zak ervan af, in mijn geval mijn legging! 😁 Wij zonderen ons er maar vanaf, zonde van ons humeur! Groetjes P&F Voor jullie veel plezier in Jihlava. Wij gaan morgen weer naar huis, maar kijken terug op een super weekje in Ameland!

P&F 2021-09-16 16:29:03

Jullie zitten daar goed met die bierautomaat vlakbij. Is de smaak goed? We zijn weer fijn met jullie meegereisd. We zien uit naar het vervolg.