Terug in Cusco

Peru, Cusco

We slapen en beetje. Tussen 1 en 3 regent het weer flink. Het ergste onweer zit noordelijker.
Om 4:30 uur vertrekken we weer met de 4x4 naar het zuiden. En ja, het water is gezakt en de eerste twee rivieren nemen we zo. En dan ligt er in eens een enorme boom over de weg. Omgewaaid. We rijden terug naar een dorpje en proberen iemand te vinden met een motor zaag. Om 5:30 uur blijken er al veel mensen wakker te zijn.
Tegen 6:30 uur zijn we terug bij de boom samen met iemand met een zaag. Het is echter weer gaan regenen en daar kan de motorzaag niet tegen. Wachten dus maar weer. Om 9 uur sporen we de man met de zaag nog eens aan. Als we nog langer wachten dan missen we de bus. In de regen en met een financiële bonus in het vooruitzicht gaat hij nu toch aan de slag en om 9:30 uur kan de auto er door.

Iets over 11 uur komen we in Salvation aan en onze bus staat nog te wachten.
Nog 100 km zanderige bergweg en daarna nog 100 km asfalt.
Van de oude bus is de ventilatie en verwarming kapot. De voorruit is steeds beslagen en de bestuurder kijkt door een kleine opening die hij met wc papier steeds schoonmaakt. Levens gevaarlijk bij de afgronden waar we langs rijden. Maar wat moeten we anders?

Onderweg krijgen we bij een restaurant ook nog een "warme" lunch die bijna koud geserveerd wordt.
We moeten nog een pas over van bijna 4000 m en omdat de verwarming het niet doet klaagt iedereen over de kou in de bus.
Om 19:15 komen we gelukkig heelhuids bij ons hotel in Cusco aan. We gaan snel onder een warme douche om op te warmen.

Safety Flight overmorgen!!

Ingrid v. M. 2019-06-17 21:42:12

Goede thuisreis, en dank je wel dat jullie ons zo hebben laten meegenieten van jullie vakantie! Tot in Eemnes.