Fontefraud

Frankrijk, Fontevraud-l'Abbaye

Om het K-fietspad te vermijden gaan we het eerste stuk met de auto. Die parkeren we in Souzay-Champigny en gaan fietsend verder.
Eerst naar Chateau de Montsoreau. Dat viel een beetje tegen. Maar de bar-tabac had goede koffie. Voor wat lekkers erbij verwezen ze ons naar de Boulanger aan de overkant. Dus daar maar 2 tartelettes aux Abricots gehaald en die bij de koffie op het terras genuttigd 😄

Dan tussen de druivenvelden door naar de Abdij van Fontefraud. Een enorm klooster uit 1100 waar 700 mensen leefden.
Napoleon maakte er later een gevangenis van. Van de inrichting is daardoor niets over. We krijgen wel een goede indruk van het enorme complex.

28 km, en dat bij 27 tot 31 graden.

Jullie doen en bekijken veel zeg! Onvermoeibaar! Ik heb vandaag geluierd om wat bij te komen van onze leuke vakantie in Limburg. Even naar de markt gefietst, waar ik stapels fruit en jolige oorbellen kocht. De potten in de tuin water gegeven. Het is ook weer fijn thuis te zijn! Ben nu een reisje naar Zeeland aan het organiseren. Groetjes Frances

Frances 2023-07-14 18:55:59

Weer genoten van jullie dag vol met heden en verleden. Zeer de moeite waard. Gaat het goed met Herman zijn blessure? Groeten van ons.

Gosse en Marijke 2023-07-14 21:10:43

Genoeg te zien daar.

Paula 2023-07-14 22:45:59

Herman, zo mooi, wat heb je toch een goeide keuze gemaakt om al die geweldige plekken te bezoeken. en.. .. de foto's zijn ook prachtig. Dank dank.