Höxter en Werelderfgoed Corvey

Duitsland, Höxter

Vanmorgen frisjes maar wel af en toe zon. Na de middag zou er regen komen.

We gaan eerst het stadje verkennen en daarna naar het Werelderfgoed. Oorspronkelijk een kerk en klooster en later gebruikt als Slot. Delen zijn 1200 jaar oud. En voor 1 cent per jaar mag je naar binnen 😉

Höxter is ook echt de moeite waard. Heel veel prachtige en van spreuken voorziene vakwerkhuizen.

Om drie uur waren we weer in de caravan en toen begon het te regenen.

We hoeven er niet meer uit want op de terugweg al boodschappen gedaan. We eten kip, patat en Appelmoes.

13 km.

Wat een prachtige huizen, dat is echt kunst. Heel wat anders dan die bouwpakketten van tegenwoordig.Ook de kerken nog niet leeggehaald, veel goud als ik het goed zie.Kan me voorstellen dat dit genieten is.

Ingrid 2021-09-29 16:43:58

Ik kan genieten van die meer dan knap gebouwde vakwerkhuizen, zou er dolgraag in wonen. Huizen gemaakt van hout zijn zo sfeervol. In Engeland zie je ze en in Scandinavië en Canada en Amerika. Het weer is omgeslagen, regen, hagel onweer en bliksem. De herfst is gearriveerd. Genieten jullie maar in de knusse caravan, waar kip, frites en appelmoes op het menu staan. Trouwens jullie stukken taart maakten mij stinkend jaloers, Duits gebak is zo lekker. Groetjes voor jullie 2 Van ons 2