Lillehammer

Noorwegen, Lillehammer

Vandaag wilden we Lillehammer bekijken. Dat viel echter een beetje tegen. Het is eerder een flink dorp dan een stad. Een winkelstraat met houten huizen die er wel gezellig uit ziet maar op zondag is alles behoorlijk uitgestorven.

Voordeel van de zondag is wel dat je gratis mag parkeren.

Op de terugweg naar de camping de Olympische Skischans van alle kanten bekeken. Die van Oslo is veel imposanter.

Inderdaad is de skischans in Lillehammer armoe vergeleken met die in Oslo! Maar de ligging van de stad is ronduit prachtig zo aan het meer! Het stadje oogt saai als alle winkels en horeca dicht zijn. De Noorse huizenbouw is best mooi, uiterst sober maar toch met elegante details! Het gebruik van hout maakt het landelijk. Ik droom mijn levenlang al om in het bezit te zijn van zo’n gekleurd piepklein houten huisje aan de rand van een fjord, loch meer of zee. het lijkt me geweldig om daar een tijdje in alle eenzaamheid te bivakkeren ! Een houten chalet op een berg is ook goed. Een uitdaging om daarvan te kunnen genieten! Ik kijk nu naar Wimbledon, een Amerikaan die Frances Tiafoe heet ,speelt tegen een beetje suffe Belg. Als Frances een goede bal heeft geslagen is hij zo enthousiast dat hij mensen in het publiek de handen schudt! Daar wordt iedere kijker toch behoorlijk blij van! Groetjes voor jullie beiden, Frances